Boklista för bokmalar.

(som mest finns här för att jag har tråkigt)

1. Den värsta läsupplevelse du haft:
Kanske när jag läste Asyl och Gömda.

2. Vilken bok har påverkat dig mest hittills?
Har inte läst någon bok som har gjort att jag vet vem jag är och sånna grejej,
och jag brukar inte reagera så starkt på böker men de böcker jag läst på sistonde
gjorde någon slags inverkan. (Twilight böclerna)

3. Har du läst någon bok som du blivit riktigt skrämd av?
Vad jag minns så var det en bok för länge sedan som hette stormknuten.
Över lag var den rätt dålig men slutet blev man lite mörkrädd för.

4. Vad använder du som bokmärke?
Lite olika saker. Kvitton, den röda busskorts grejen.

5. När brukar du läsa? Hemma, på jobbet, på morgonen, på förmiddagen, på kvällen, innan du lägger dig…?
När jag åker buss och tåg för det mesta, men jag läser hemma också och ibland på kvällen om jag orkar.

6. Vad var den första bok du läste?
Ingen aning.

7. Vad är bäst, pocket eller inbundet?
Pocket helt klar. Bekvämast.

8. Vilken bok läser du nu?
Breaking dawn av Stephenie Meyer, sista boken i Twilight serien.

9. Och vilken sida är du på?
Sida 40 någonting av 700. (en sjukt stor bok)

10. Brukar du lämna “kännetecken” i dina böcker? (klottrar i dom, spiller mat/dryck på dom & andra barbariska åtgärder?)
Visst händer det att jag spiller någonting men det händer inte så ofta.

11. Påverkar titeln/omslaget dig om du överväger att läsa en bok?
Ja, helt klart. Titeln på boken brukar avgöra mycket.

12. Sidantalet, då?
Om det är en bra bok så spelar sidorna inte någon roll.

13. Brukar du bläddra fram till sista sidorna för att få reda på slutet?
Nej, då förstör man ju bara hela upplevelsen att läsa.

14. Finns det någon bok du läst flera gånger?
Ja, de få böcker jag har i min bokhylla, har inte vart någon läslus tidigare.

15. Har du råkat ut för någon olycka som böcker varit orsaken till?
Nej, det tror jag inte.

16. Brukar du sälja/ge bort dina böcker eller klänger du dig maniskt fast vid dem, även om det är någon bok du inte gillar?
De dåliga böckerna brukar jag lägga undan eller ge bort, men dom bra vill jag ha kvar.

17. Tar du med dig boken du läser på toa?
Eh, nej.

18. Just det, läser du i badrummet?
Hade jag haft en fungerande badkar utan sprindlar som kommer upp från avloppet och där det inte står en massa verktyg så skulle jag nog kunna ligga i badet och läsa lite. Det skulle nog vara ganska nice.

19. Har du något boksystem? Skriver du upp vad du läser/ska läsa/ska köpa/köpt för böcker? Skriver du kanske till och med läsdagbok?
Nej, det är bara jag som skulle läsa det och jag skulle nog inte tycka att det var intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0