Utvecklingssamtal

Har inte mycket att stå i idag. Börjar skolan 12:40 och slutar 13:00. Så speciellt stressigt kommer jag inte ha det. Det är skönt. Jag har dock inte tagit någon sovmorgon. Jag somnade halv nio igår trotts att det fanns tre TV program jag ville se samt att jag borde ha förberett lite utav mina verktyg jag bar hem igår från skolan eftersom att jag ska jobba på måndag, städa mitt rum men valde att jag behövde sova istället.
De senaste dagarna har jag haft svårt att sova. Hoppas inte att jag kommer in i den fasen igen där jag är jätte trött en hel dag och när det väl är dags att sova igen så somnar jag inte vilket resulterar i en apatisk Nadja som inte kan koncentrera sig på det lilla skolarbetet hon faktiskt har och målar inte bra när det väl kommer till karaktärsämnet. I dekorativ målning får man inte vara trött, det blir helt enkelt inte bra. Tror det kommer gå relativt bra på utvecklingssamtalet i alla fall.



Denna vecka har jag lämnat in mitt samhälls arbete (försent så klart pga förkylning) skrivit ett prov om judendomen och ett engelska prov som handlade om vad jag tycker om alkohol och droger i trafiken och ett annat prov med glosor som handlade om bildelar och andra grammatiska ord ändringar samt lämnat in ett svenska arbete i form av en novell som fick ett väldigt dramatiskt slut. Efter lovet ska vi fortsätta med ett fördjupnings arbete i politiken.
Jag ska läsa socialdemokraternas partiprogram någon dag. 22 sidor som handlar om att alla ska bli lika behandlade och att alla ska vara en del av lösningen. Jag säger inte att det är dåligt, absolut inte, men jag vet inte om 22 sidor är nödvändigt. Eller?



Imorgon ska vår klass på studiebesök. Till NCS(Natural Color System®©)företaget som gör alla färgprover som finns i färgbutikerna. Vet inte riktigt om det kommer vara intressant men jag har haft fel förr om våra studiebesök. Sist vi var iväg till ett måleri museum trodde jag att det skulle vara segt och tråkigt.
Men det var faktiskt väldigt intressant och jag kände mig plötsligt väldigt inspirerad och fick se hur mycket bredd det här yrket verkligen har. Jag vill absolut lära mig mer om hur man målar marmorering, det var hur coolt som helst. Förlåt att jag låter som en nörd men det är nog en arbetsskada!


Kommentarer
Postat av: Emma

haha ja det är en arbetsskada, men så tänker jag med. vi tar en mamoreringskurs! :D

2009-11-12 @ 13:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0