INTE min dag idag.

Att jag har sommarlov från dansen verkar inte vara bra, jag blir bara sjuk. Här är veckans lilla sjuksaga.
I Måndags gjorde jag något med halsen så att den gjorde lite ont. I Tisdags fick jag ont,ont,ont i halsen, på onsdag var jag förskyld, på torsdagen var jag ännu mer sjuk och gjorde ett intagningsprov och tog i med dom få krafterna jag hade kvar i kroppen(dumt gjort) och på torsdag kväll/natt så började en värk i höger örat göra sig uppmärksam. Först trodde jag att det bara var tillfälligt men ju längre tid det gick ju ondare gjorde det. Tillslut var jag bara tvungen att inse fakta.



Ö r o n i n f l a m m a t i o n



Och lyckan var gjord! Nej, det var den inte på långa vägar. Jag har sovit extremt dåligt hela veckan och igår gick jag och la mig tolv, somnade halv fem,tre timmar senare var det dags att gå upp för att göra mig i ordning och åka till praktiken och hälsa på. Var hemma igen vid elva och ringde till vårdcentralen för att boka tid hos en läkare. Åkte till skolan med moppen(inte en tanke på att jag skulle gå)för att hämta mina kläder som jag ska ha på praktiken. Blev uppringd av Huddinge vårdcentral tjugo över tolv och fick en tid klockan två. Var där till punkt och prickat men fick ändå sitta i den vit/röda fula läkar korridoren i en halv timme bara för att få veta att min läkare har fått ett akutfall och måste lämna byggnaden. Vid det här laget hatar jag Huddinge vårdcentral till den grund och botten byggnaden står på. Suck.
Boka ny tid hos kvällsjouren(hon som hjälpte mig var jätte gullig, fler som hon borde finnas där), får tid halv sju. Åker in till stan för att träffa Signe,Jimmy,Krullet,Pingu och Percy(fina smeknamn). Dags att slösa på studiebidraget lite! Gick runt i några timmar tills klockan blev tjugo i sex. Tog tåget tillbaka till Huddinge, försökte dra ut på tiden så mycket som möjligt och gick sedan tillbaka till vårdcentralen. Vänta några minuter, sedan blir det min tur! YES! Jag har väntar hela dagen på det här! Läkaren gjorde sin undersökning och kunde ä n t l i g e n skriva ett recept till mig.


Det ska jag hämta imorgon eftersom att apoteket inte har kvällsöppet. Pest och pina större delen av dagen. Nu är vi hals svullen. "Adamsäpplet" på mig är lika stor som en tomat just nu. Vet inte vad jag ska ta mig till. Men kan glädja mig åt att den här jävla skiten,rent ut sagt, är över. Bara några futtiga dagar. Håll tummarna. För detta är ingen favorit i repris!             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0