Nadja är ute på vägen!

Idag var det första dagen i mitt liv som jag körde en bil helt själv! Var lite nervös där i början när man inte har kontroll eller koll överhuvud taget men efter ett tag var det jätte kul faktiskt! Men lite krångligt var det. Fast lite krångligt var det ju. Mycket kordinationsförmåga säger jag bara!

1.Tryck ner koppling
2.Lägg i växel
3.Ner med handbromsen
4.Släpp saaakta på kopplingen
5.Och tryck på gasen
6.Och när du har ettan i så blir det lätt ryckigt när du gasar

Jösses, men jag kan kontrollera en bil någorlunda okej för att vara första gången, så liiiite stolt är jag ändå! Först körde jag i Sickla på en parkering på min pappas jobb, där körde jag omkring och backade. Sen körde pappa till Huddinge gymnasium där vi körde omkring ett tag också. Jag var inte helt ensam att övningsköra där heller. Det var två stycken där under helatiden jag var där. Bilen jag tränar i är lite 'skrotig' om man säger så. En röd lite volkswagen från -82. Så jaa, lite envis är den att köra men om jag lär mig att manuvrera denna bil kan jag klara av vilken envis bil somhelst!



Had'e Bäst!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Go Nadja! :D

Det låter lovande tycker jag :P

Jag hittade din blogg nu när jag rensade ur en massa gamla favoriter i webbläsaren^^

2009-03-09 @ 18:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0