Gå mot bättre tider

Hur ska man inte börja en dag om inte med en lång promenad innan frukost. Grejen är den att jag egentligen inte vill. Inte alls. Orkar inte, har- ingen-lust. Vill bara ligga kvar i sängen, borra ner ansiktet i kudden och känna mig lat och äcklig. Sova bort hela dagen bara för att få slippa tänka på en massa saker som min hjärna håller kvar. Men om jag gör det mår jag bara sämre av att göra det så jag pushar mig själv ut i solen och iväg till källbrinks lilla spår.



Igår gick jag i 55 minuter, och idag tog jag ett extra varv i spåret för att känna mig lite extra duktig. Kommer hem efter en timme och en kvart. Nöjd, Varm, Röd. Käkade fil med råg fras och ett äpple och väntar nu på att få se vart vägen leder. Vad man ska få ut av denna dagen. Hoppas det blir något bra åtminstone så jag inte behöver sitta framför datorn hela dagen för att sedan proppa i mig en massa onödiga kalorier som jag inte behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0