"Åh vilken fredag!"

Jösses! Och då menar jag inte som i "Det är helt underbart" utan som i "Du är dum i huvudet" Helt enkelt inte i dom positiva svängarna. Det är dags för PMS humör och allt där till. Ni är varnade, så jag ber dig ta hänsyn till mig som tillägnar min sista nerv jag har kvar i kroppen för att skriva detta inlägg. Inte det att jag inte orkar, för det gör jag för det mesta. Bara det att alla i hela världen är idioter ut mitt (pms-)perspektiv. Så det så.

Efter jobbet idag åkte jag hem och duschade snabbt för att sen kunna dyka ner i min bok som jag i princip streckläst ett tag nu, när jag har tid åtminstone. Sen satt jag i soffan i timmar och läste. Det var allt jag ville denna kväll. Chilla och läsa min älskade bok som fått mig att reagera på sätt jag aldrig annars gör när jag läser böcker. Frågade min far om han kunde skjutsa mig till mor senare, och han svarade ja. Läste lite till, äta middag, läsa lite till.
Far: "Ska vi åka då?"
Dotter: "Ah, snart...jag har bara två kapitel kvar. Jag vill gärna läsa ut dom."
Far: "Jaha okej, hur lång tid tar det då?"
Dotter: "Eh. Jag vet inte, det är 20, 30 sidor kvar..jag säger till när jag kan åka."
Far: "Okej!"
(och allt detta på ett glatt humör)

Vet inte hur lång tid det gick men klockan blev åtta och min far nästan skriker åt mig att han vill åka nu, "Annars blir det för sent." Jag hade bara sex sidor kvar. Men jag stormade med bestämda steg in på mitt rum(för jag blir så trött på honom när han börjar skrika sådär för små saker, han är den som inte tjatar helt enkelt.) Och slänger i lite kläder och andra saker jag ska ta med. Går runt i huset och samlar ihop mina saker och stänger sen min dörr till mitt rum. Notera; stänger.
Far: "OCH SÅ SMÄLL INTE I DÖRREN!!!!"
(Och min pms hjälper ju inte till...)
Dotter: "JAG SMÄLLDE INTE I DÖRREN!!!!!!"
Så nu står vi praktiskt taget och skriker på varandra med en stängd dörr emellan oss. Go oss!

Sen stormar jag ut ur huset och här är jag nu. Så ja. Nu tänker jag vända om denna kvällen och lugna ner mig. Ska spela den sk 'Lugnaa' spellistan på spotify som förhoppningsvis lugnar ner mig. Jag själv ska tröstäta (vidriga) Lidl popcorn och lite cola. Det kan hjälpa. Det återstår att se. Sen ska jag läsa ut min bok och börja på När jag hör din röst. Precis som det var tänkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0