Ekologisk undersköning

Hittade denna fiffiga ekologiska utmaning som uppmanar sina läsare att göra detsamma! Hittade den i Sagas blogg som hittade den i Saras blogg. Och nu har jag den. Hoppas att ni blir inspererade! Det här var det jag kunde komma fram med.

De 3 bästa sakerna;
1. 
Jag är mycket noga med att spara energi. Låter aldrig någonting stå på och surra. Tv:n, datorn, lampor. Ingenting är på stand by. Jag stänger av med pekfingret och inte med tummen. Låter inte kranar stå och spola helt i onödan. kokar vatten i en vattenkokare. Duschar snabbt också.
2.  Jag är bra på att åka komunalt. Får aldrig skjuts av mina föräldrar någonstans och det är ju bra. Och om jag känner för det så promenerar jag ganska mycket också. T. ex till skolan. Bra för alla. Dig och din omgivning. Och jag har inte rest med flyg på snart 5 år. (och jag slänger inte skräp på marken.)
3.  Jag impulsköper inte mycket, men det händer. Försöker bara köpa det jag behöver. Köper hårspray som inte tar skada på ozonlagret, och andra hudprodukter som är ekologiska. Köper också något eko plagg då och då när jag hittar något snyggt! Men jag återanvänder mycket saker! Man får vara lite kreativ!

De 3 sämsta sakerna;
1. 
Jag fryser jämt och ständigt så jag brukar vrida på elementet. (men jag försöker klä på mig mer istället.)
2. Jag kör mycker moppe på sommaren. Och snart blir det också bil när jag börjar övningsköra.
3. Kör diskmaskinen när den inte är riktigt full.
 
3 saker jag vill bli bättre på;
1.
Sluta impulsköpa totalt och börja hitta alla second hand butiker, jag vet inte vart dom bra finns! För där jag har varit har dom verkligen ingenting bra, tyvärr.
2. Äta mer ekologiskt och mer vego mat. Jag äter inte kött hemma speciellt ofta och vego mat är ju gott så det ska väll gå att ordna!
3. Promenera mera, röra på mig mera. Det var det jag kunde komma på. Kanske också läsa mera istället för att sitta framför tv:n eller datorn när jag har tråkigt.


Gör det här du med för att insperera dina läsare och se vad du kan göra för att göra vår jord till en renare och finare plats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0