Var är all mat?!

Vi har ingen mat hemma. Ingen mjölk, inget smör, inget bröd, ingen frukt, ingen grönsak, inga kakor, inga russin, ingen keso, ingenting,nada allt är schlutt! Vad hände? Okej, ja, uppenbarligen tog den slut men alltså...det är puttsväck! Det som räddar mig är ägg. Thank god for egg. Eller tacka hönan. Så jag kunde röra ihop en äggröra, och tugga i mig lite vitt bröd som är såå mättande. Det lär väll bli lite mer ägg straxt tror jag för jag är inte mätt. Jag behöver maaat...


"Men tänk på barnen i Afrika."


Ja, fy skam på mig som kan sitta här och gotta mig med mitt vita bröd och min äggröra. Nej, nu fick jag faktiskt lite ångerst..förlåt. Förlåt världen. Alla ni hungriga, alla ni törstiga. Alla ni som inte har det som vi. Vi kan inte säga att vi är fattiga när ni får gå utan mat och inte har någon möjlighet att få samma rätt som vi. Vilket konstigt inlägg det här blev.


Bilden kommer från läkarmissionens hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0