Better Be - Anna Ternheim

Hej och Hallå allihopa! När man håller på att plöja "Desperate Housewives" första säsongen en torsdagskväll med ett rum som måste städas och en bok på engelska på 500 sidor som allra, allra helst ska vara klar nästa vecka, och när man måste läsa 11,2 kapitel varje dag för att hinna i tid så blir det såhär;(andra gången jag skriver detta inlägg för att blogg.se krånglar väldigt ofta tycker jag.)
Jag tycker det är ganska dumt det här men det är bara döda fiskar som följer strömmen och just nu känner jag mig som en död fisk. Det handlar om "dagens outfit". Det är 13-14 åringar som påverkas av detta. Det är så jag upplever det i alla fall. Ett dussin bloggar som skriver om exakt samma sak. Vad dem och samhället tycker är inne eller ute. Personligen bryr jag mig inte alls. Fullständigt. Jag har på mig det jag tycker är framför allt bekvämt. Självklart vet jag var jag tycker är snyggt. Tycker inte direkt en dålig stil men ändå stillös. Jag har inget personligt emot dem som gör det helt seriöst var och varannan dag men jag kan roa mig med detta denna torsdagskväll. Hoppas ni inte gillar det!



Dagens Outfit efter skoltid;



Mössa från Indiska
Halsduk från ginatricot
Munkjacka beställd från en tidning i grundskolan
Brottarlinne från ginatricot
Mjukisbyxor från Intersport
Sockor som jag gjort själv
Duntofflor från H&M om jag inte minns fel


För övrigt hade jag ett fint samtal med Signe idag. Tur att hon finns. Att hon finns att stötta en. När som helst. Det var bra att få veta vad hon visste och tänkte och allt sådant. Som sagt, att hon kan stötta mig. Underbart. Att hon finns här nu när man är sårad, lämnad och glömd.  Hon är toppen den bruden. <3 Den här låten är tillägnad samtalet och min situation i livet just nu.


Anna Ternheim - Better be

Me and you
I better laugh in 20 years from now
with some perspective and dedication
I will find somebody new

It better be someone special
He Better be coming very soon
It better be for real this time
Oh I know, it always was with you

You or no one
I hope I'm wrong before I die of boredom
I want  more than
days and nights when I amuse
myself alone

He better be someone special
He better be devoted just like you
It better be for real this time
Oh I know, it always was with you

Friends forever, oh no
another girl will change your mind
in less than half the summer
So before you fall in love, I wonder
when you asked for
something that I couldn't give you
more of
Me and you
I talk as if it's now but nothing is new

She better be someone special
She better be more in love than me

And if I was your brightest hour
she is now, as far as I can see

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0