Tjugotredje Augusti.(Långt inlägg)

Idag är det den sista sommarlovsdagen. (trotts att jag skriver detta den tjugofjärde) Känns lite tråkigt att den är över men någon gång måste det ta slut. Så "idag" kände jag att nu måste jag få ihop lite folk för en kul dag där vi kan njuta av lovets sista timmar tillsammans för att svulla och ha en trevlig stund @ my place! Mer om det snart!
Förut kändes det inte riktigt som att jag tagit vara på tiden men nu när jag tänker på det i efterhand har jag gjort ganska mycket saker som jag uppskattat mycket och som jag kommer komma ihåg länge.

Detaljerna: (sammandraget längre ner)
När skolan slutade så började jag jobba direkt i drygt en vecka. Kommer ihåg att jag söndagsfikade med fina lilla Saga i hennes syrras lägenhet och svullade som få och kollade på The City. Sen var det midsommar som firades i Krigslida med en massa vänner! Och plötsligt sitter jag på ett tåg med folk på väg upp till dalarna och Peace and Love. Där var vi i en vecka och jag älskade det! Trotts alla de kalla nätterna och de varma bastumorgnarna Trotts allt så var det en mycket, mycket bra första festival!  Sen var det dags att jobba ihop lite cash. Hade många fina soliga dagar med Signe uppe på taket på Britas gränd. Åkte i pappas MK Indy Seven (som jag lärt mig att den heter nu)- bil en del och fick några schyssta bilder från dom turerna.

Gick fina skogsprommenader med Saga och käkade blåbär och tog bilder på varandra. Det var en fin dag det!
Och något man absolut inte får glömma är att jag dansade ju med 300 andra dansare för att hedra The King of Pop! Det var så sjukt jäkla kul och verkligen värt all väntan som det blev den dagen. Sen var det en liten get together/grillning hemma hos Saga med några vänner. Åkte iväg en sväng till Åland med Signe, Jimmy och Jerry. Vi körde vårat eget race och det blev väldigt lyckat! Sen hade jag många 'dödagar' där jag bara käkade B&J och läste Twilight böcker. Tills jag träffade Linnea! Åkte hem till henne och vi käkade glass i stora lass och en massa chokladsås och kollade på några vänner avsnitt! Kollade igenom alla hennes klistermärken och bokmärken(tog typ hela kvällen! haha) och lyssnade på 'Pankakor med sylt.'

Åkte in till den stora staden med Lea och hennes vän Evve för REA-shopping. Fyndade galet och åkte hem med nya kläder och trötta fötter bara för att 30min senare röra mig ner till Linda och grillade lite marshmallows och kollade på film med Jenny och Emma. Har varit en del i Vitabergsparken i sommar också. Först för att se Sirqus Alfon. Sedan Potatislandet och sen för att kolla på Super Jam. Alla gångerna var det bäst. Verkligen underbart bra. Varje-liten-stund.
Men där emellan var det dags att åka ut till Muskö och träffa folk och dagen efter det var det inflyttningsfest hos Klara och Oskar. Både jag och Saga hade en kul kväll! Sedan har jag vart och klättrat i älvsjö med kompisar och det visar sig att det är riktigt kul och bra träning! Så det har jag börjat göra nu en gång i veckan med dem jag alltid åker dit med.


Sammandraget: (för lata/ointresserade läsare)
• Jobbade.
• Söndags(tant!)-fikade.
• Midsommar i Krigslida.
Peace and Love!
• Jobba lite mer.
• Åka pappas snabba,gula bil.
• Skogspromenad.
Dansade på Plattan/Centralen/Stureplan.
• Grillning hann man också med.
• Åkte till Åland.
• Åkte till Koholma. As usual.
• Köpte tre twilight böcker och knarkade B&J.
• Lekte med Lea och käkade glass(glass är bäst.)
Shoppade i stora staden S.
• Grilla marshmallows.
Varit i Vitabergsparken.
• Muskö.
Inflyttningsfest.
• Jobba lite till.
• Började klättra.
Marshmallowparty!

Ja, marshmallowpartyt! Det blev en liten get together hemma hos min pappa för en solig stund på min altan med vänner och grillning av marshmallows. Dom som kom var Signe, Jimmy, Saga, Lea, Jenny och Linda. Inget riktigt vesentligt hände vi snackade bara och käkade. Och skrattade. Jösses! Jag var verkligen glad igår! Och sen lite dans med c-gruppen på det gjorde susen, den nya gruppen är verkligen guld! Förlåt med FAN vad jag var lycklig igår, det kände jag mig lite värd åtminstone.


Saga, Lea, Jimmy och Signe
Saga, Signe, Linda, Lea och Jenny
Det har varit en grym sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0