Speak the word

På tiden att man hör av sig i denna bloggtorka! I Måndags gick jag på teater med Ann, Kajsa, Aron och hans pianistvän från klassen. Vi såg "Stor och liten", en dansuppsättning men många skådespelare som jag kände igen.Deras första publikrep. Jag, presonligen, tyckte att den var väldigt bra, eftersom att jag dansar. Men Ann tyckte att den var konstig, men ibland behöver man inte försåt, inte tänka så mycket, bara njuta av stunden liksom.
Egentligen fanns det inte någon riktig handling i det hela. Föreställningen gick ut på att alla skådespelarna spelade en och samma person i olika sceener. Med lite dans emellan också.

Jag varken orkar eller kan förklara hur det var men den var enligt mig mycket bra! Rolig var den också! Mot slutet kom det en kille på sceenen föreställandes en riktigt slikig tysk dansbandssångare. Jag har inte skrattat så jag grät på länge, men i Måndags, ojoj, jag kunde inte sluta skratta! Skulle gärna hitta en bild på honom, kanske finns på stockholms stadsteater senare då den haft premiär på Fredag.

Idag har jag vart i danssalen med min danslärare Stina och hjälpt henne på hennes lektioner. Jag fick volontära kropp, vara hennes lilla assistent. Hon har nämligen halkat och slagit i ryggen och ska hells inte dansa, så jag fick hoppa in och hjäpa till lite. Lite nervöst var det ju men jag tror det gick bättre efter ett tag åtminstonde. Ska tillbaka dit imorgon halv fem och hjälpa till på dom moderna dans lektionerna. Först trodde jag att det var ett april skämt, ha.ha. För övrigt kan jag säga att det är underbart att solen tittar fram regelbundet nu! Allt är precis som det ska vara. Man blir så glad av våren! Hoppas alla mår bra!

I want your hug.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0