"Meducin" - Pippi Långstrump

Gick till vårdcentralen igår klockan fem men dom hade ingen tid förens klockan sju så två timmar senare fick jag åka tillbaka, prata lite med farbror doktorn och få två tabletter för kvällen och morgonen. Och idag efter skolan åkte jag till stuvstas apotek och hämta ut min medicin. Två tabletter dagligen. En på morgonen och en på kvällen i sju dagar. Strålande!

I skolan
går det bara bra. Båsen är målade nu, i många färger. Tre mint gröna väggar och en fondvägg som är orange. INte ett dugg matchande men det var dom som det fanns att välja på! Och nu har vi målat figurer på väggarna för att träna på att måla rakt. Utan att tejpa betyder det. Jag är en av dom fem snabbaste i klassen! Så wiho för det!

Ikväll blir det till att äta min medicin, försöka ignorera mensvärken(då jag inte får blanda alvedon med min andra medicin, effekten kan bli sämre då.) och åka iväg på lite teater med Saga, hennes mamma och några från hennes klass.
Har ingen aning om vad det är för teater eller vad den handlar om men det brukar bli bra hur som helst.

En bild på ett spindelnät får avsluta  det här inlägget, fler finns på min Facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0