My name is Byggare Bob!

Idag är det Måndag vecka fyrtioett vilket innebär att det var dags för Målarklass ettorna att byta till bygg i fyra veckor! Fyra veckor!! Hallå? Jag vet att vi ska lära oss grunderna och det OCH att kursen är värd 50 poäng..."Men" jag valde faktiskt måleri och inte bygg.

                         

Idag fick vi våran första uppgift. Att bygga en bock. Fast i en lite enklare och rangligare vertion. Och vi ska kunna fälla ihop den så vi fick använda ett "pianogångjärn". Ojojoj vad jag kan då. Haha. Det skulle skruvas fast, för hand, och med det så menar jag enkelt sagt att det var...allt annat än kul. Händerna var alldeles röda, efter att ha skruvat i alla skruvar, i vad som kändes som evigheeeter!


Och vi ska bygga två stycken också. Jippie. Senare ska vi få bygga något så enkelt som en fågelholk! Och det är ju fine. Får se hur det här med bygg kommer arta sig. Men just nu är det inte såå roande.

19 dagar kvar i bygg. (inte SÅ allvarligt som det låter.)

Kommentarer
Postat av: tjong

en sån hammare har elsa! :P haha

2008-10-08 @ 12:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0