Valvaka med Filip och Fredrik.

Inatt skriver vi historia. Valet i USA närmar sig med bara några timmar kvar! Trotts att Sverige inte får vara med att rösta så är det här något som kommer röra  h el a   världen. I ledning är just nu Barack Obama. För allas skull hoppas jag att det blir han som vinner...Om McCain vinner inatt tvivlar jag på att saker och ting kommer förändras till det bättre. USA är ett sådant mäktigt land att det idag styr mycket av världen. Och det är inte en liten uppgift som man får som president.

Oavsett om Obama eller McCain vinner, peppar peppar, så blir det ändå historia av ett högre värde.Antingen får USA sin första svarta president eller så får dom sin älsta av presidenter. Så jag ska sitta uppe oavsett vad min pappa tycker, för jag är faktiskt ledig imorgon, jag ska se hur det här valet kommer gå för att vara lite politiskt intresserad. Det här är historia som jag och resten av världen kommer vara med om.

Ikväll är det valvaka med Filip och Fredrik!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0