Ytlighet, en vacker dag spyr jag på det!

Varför är media så ytligt? Om man har ett par silikonpumpade bröst, blont hår, brunbrända väl svarvade kroppar och om man är allmänt snygg får du vara programledare i ett tv-program, vara med i reportage och artiklar i dom mest kända tjejtidningarna, ge ut en bok eller vara med i en film! Varför ska allt vara så ytligt?! Sen när satte man utseendet i främsta rummet? Vad uppstår allas ytliga ideal på? Svårt? Knappast...
Media! Tidningar, Tv, Film, Reklam. Det finns överallt! Då frågar jag mig själv, varför? Jo, för media är en konspiration som säger att du inte duger som du är om du inte har en kroppsdel delaktigt byggd av botox och slajm!


Vem var det som för första gången sa att "det här är snyggt!"  Var finns den oskrivna lagen? Varför all denna ytlighet? Varför, varför, varför? Kan inte alla bara få vara nöjda med sig själva och tycka om sig själva? Istället ska folk behöva banta, svälta sig själva, panikträna, käka piller och operera sig. Hur kom denna skeva bild till? Och hur kan den sprida sig så snabbt..? Jo, M e d i a n. Så mäktigt, så starkt, snabbt och en ångestspridande jävla epidemi! När ska den vanliga människan få leva i en värld helt utan krav och press, en värld där ordet komplex inte existerar! Det är en värld jag vill leva i. Där man får trivas med den man är.
Jag slår ett slag för den vanliga människan!


(Vi ska bada med klassen på onsdag. Det är därför. Jag är som alla andra, Jag har komplex jag med. Min klass består av en hand full ytliga killar, det är min uppfattning. Plus en klass bygg killar också. Nej, jag mår toppen! Dubbel moral kanske?)


Kommentarer
Postat av: Linda

håller med, men man kan ju inte låta bli att skämmas lite för att man går media i skolan (a)

2008-11-29 @ 16:58:51
URL: http://bbaggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0