Ont,allergi,vänner, pengar - En härlig blandning.

Igår var det jobbdag för min del. Och Signe. Medans alla andra valborgare låg och sov var vi uppe och i full gång med att städa soprum inklusive soptunnorna, plocka skräp,byta påsar i papperskorgarna.
Arbetsdagen började runt åtta och det blev lunch vid halv elva. Efter lunch så blev det till att plocka lite mera skräp, klippa häckar(som aldrig tar slut!), klippa bort lite buskar och till sist ta bort lite maskrosor. Allt detta på 8 timmar ( - lunch = 7 arb.tim) och med pollenallergi. I slutet av dagen kunda jag knappt titta med mina svullna ögon.
Men utan min medicin hade jag nog blivigt blind. Ucsh. Förlåt att jag tjatar om hur dåligt jag mår över min pollen allergi o.s.v men det är i princip det enda som jag kan prata om just nu. Men nu har jag lite mer pengar att spendera! Eller, jag har dom inte ännu men jag får dom snart! Och mer jobb blir det i framtiden! : )

Tänkte dra lite snabbt igenom mina dagar av ledigheten. : )
Det orkar jag.

Onsdag efter skolan:
Jag cyklade hem, med grov pollen-pms. Satt hemma och tyckte synd om mig själv.
Planerade kvällen. Fick mina kläder från H&M som jag beställde. Åh, då blev min kväll lite gladare till en början.
Åt kycklingsallad med Signe på stuvstas pizzeria! :) Det var gott men det var också sjuuukt mycket mat.Såg inte ens ut som att jag ätigt något av det. Gick hem till Emma och hon hade hyrt filmen "Good luck chuck", den var sjukt bra! :) Lite snacks och läska på det med mina dagis bästisar! En bra valborg. :)

Torsdag:
Jobba från 8 till 16. Åkte hem. Ducsha, tog det lugnt. Åt middag. Moppade iväg till Emma. Signe var också där! : )
Kollade på Vänner<3, sanningens ögonblick, sen hem och SOVA! Fan vad trött jag var. Men en väldigt, väldigt bra start på ett fint "lov".

Idag blir det till att stanna hemma. Sitta inne. Isolerad.
Men det känns ganska skönt, min kropp måste få vila upp sig lite grann från pollenchoken igår.
Jag har ont i handlederna och i nedre delen av ryggen.
Från midjan och ner till svanskotan. Ont!
Om jag får tråkigt så får jag bjuda hit folk. Hör av mig senare!
 Making money! /Nadjuff

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

2008-05-02 @ 10:34:27
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Olli

Usch, hoppas du mår bättre sen!
Ha en bra dag trots allt!

2008-05-02 @ 10:38:22
URL: http://www.oliviaandreea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0