Ångest

Helvete vad skoldagarna går fort nu mera. När jag säger det säger min pappa:
"De är ett tecken på att du blir äldre."


Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Visst, jag kan ju inte vänta till världens bästa tid på året, sommarlovet!
Ja, det är verkligen bästa tiden, bättre än julafton! Men sen kommer jag ihåg att det nu bara är 9 skoldagar kvar. Det är 9 dagar kvar, 7 skoldagar kvar. Kan ni fatta det!?
Om en vecka kommer jag skiljas från alla mina vänner, vi kommer börja i
olika skolor och inte träffas lika ofta eller aldrig mera träffas. Det är så sjukt sorgligt!
Det finns människor som jag defenitift inte kommer sakna, men jag kommer ändå sakna den där..."pain in the ass- kännslan.."Nog för att jag kommer få det i gymnasiet med det här är annorlunda...Jag har gått i den här skolan i 10 år! 10år!! Jag är uppvuxen här.

För mig så har det alltid kännts som att jag alltid ska gå i skolan och inte komma längre. Att tiden bara stannar, alla förblir i sina åldrar, barn växer inte upp, åldringar dör inte.
Men min värld stämmer inte överens med verkligheten.
Farfar dog, jag blir äldre, mina kompisar, deras syskon blir äldre, mina föräldrar blir det.

Tiden kan man inte göra något åt helt enkelt, man får ta allt som det kommer.
Go with the flow.
Jag kommer nog gråta på skolavslutningen.
Att skiljas från allt det där roliga som man uppleft...
Kommer inte kunne fatta att det verkligen händer på riktigt. Som om det skulle vara en dröm.
Nej usch, får inte bli alldeles depp nu. Efter skolan måste jag ha mer kontakt med mina kompisar.Det får inte bli något som man bara säger och sen blir det inget av det...

Ikväll ska jag hem till min danslärare med dansgruppen och ha lite nostalgi kväll, kolla på gamla träningar och uppvisninger. Hostar som en idiot och min hals är som en enda slempropp. Anyway, hör av mig senare har inte så mycket för mig liksom.
/Nadjuff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0