En sen Glad Midsommar!

Orkade inte skriva igår så skriver idag i stället.
Klockan är 10.20, det är ganska okej väder ute. Blå himmel men moln, och det är ca 14°C ute. Alla är vakna utom pappa.
Igår så badade jag i sjön som ligger här en bit ifrån. Det var jätte skönt!
Ungefär 20°C och uppåt skulle jag tro! Härligt!
Signe är bortskämd med Turkiet värme, men så kan det vara. Kan inte göra mycket mer.

Varje midsommar som firas här på landet så ingår det en egen 5-kamp.
Pil, Boll i hink, Spika spik, Längdhopp(jämfotahopp(?)) och penna i flaska!
Min farbrors frus bror Mats vann, Signe kom tvåa, och jag kom trea!
14.något sekunder tog det för mig att få ner pennan i flaskan, vilket är snabbast!

Försökte få folk att spela plump här igår, för det gör man på landet, men det var bara tre som ville spela och då kändes det inte som att det var värt att försöka. Nu skiner solen! Hoppas att det håller i sig under hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag tycker faktisk att vi skulle ha vunnit för att dom vuxna borde låta "barnen" eller dom yngre vinna. :) Men vi fick i alla fall pengar, 20 spän. Eller jag fick de, du fick 10 :P Med det är ju pengar det me :) <3

2008-06-21 @ 17:38:06
URL: http://junnarp.blogg.se/
Postat av: Linda

vi brukar också ha 5 kamp, skam att vi inte hade de i år :P

2008-06-22 @ 22:18:23
URL: http://bbaggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0