Arg

M: - Vad fick dig att bli vegitarian då?
J: - Jag har ju tänkt att bli det tidigare men jag har aldrig blivit det men sen så visade saga mig ett bildspel om hur slakteriet och sånt går till på riktigt, eller hur det ser ut, så jävla äckligt.
M: - Hahaha, herregud...människan har left på kött i hela sitt liv.
J: - Och?


Åhh, jag blir så irriterad!! Vad är folks problem?! Acceptera att jag valt det här...!
Jag borde skita i vad folk tycker och tänker men nu är det mina föräldrar som skrattar åt mig, mest mamma. Pappa har vant sig men varje gång det är mat så hör man det där hånande i mammas röst. "Det här är en vegitarians dröm macka/mat/blablabla." MEN JA! Jippie! vad  vill du att jag ska säga...suck. Irriterad.
Men kolla här då!

/Nadjuff

Kommentarer
Postat av: Maria (texillärarvikarien från åttan)

Klart att du har gjort ett bra val! Du är gammal nog att fatta sånna beslut (jag slutade äta kött som 15åring). Att dina föräldrar inte stöttar och hjälper dig är såklart lite besvärligt, du kommer troligtvis behöva laga mycket mat själv och ta reda på vad du behöver äta. Jag har inte ätit kött på ca 7 år och jag lär mig fortfarande vad jag behöver för att må bra.

Om du inte orkar gå hela vägen med att sluta äta kött så är en minskad köttkonsumtion också ett steg i rätt riktning!

Lycka till!

2008-06-13 @ 11:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0