Första gången i Åre.

Dag 1: Som sagt. Vi kom iväg vid tolv tror jag och en lång bilresa var framför oss.
Jag, Emma, Sara, Jane, Lelle och Foppa.
Fy i helvete vad ont i kroppen man fick. Ingen bekväm bil det där..Anyway. Efter ca sju timmar befann vi oss i Åre, och i lägenheten vi lånade. Gick ut på kvällen för att bara se sig omkring och vi bestämde oss för att ta oss upp till toppen av Åre dagen där på.

Dag 2: Sagt och gjort. Blev väckta tidigt och åt frukost och packade ihop för det långa vandringen upp till toppen. Trodde fan aldrig att jag skulle orka men efter ett tag så var det ganska kul! Men det var mycket dimma den dagen så vi kunde knappt se vart vi skulle. Men duktiga som vi är så nådde vi toppen efter tre timmar! Såg inte ett skit men vi lyckades komma ner till kabinbanan som jag och emma tog ner. Skön upplevelse!

Dag 3: Vi fick inte nog av vandring så vi tog bilen till ett spår som var två km långt och där kunde man se en stor fors och ett vattenfall. Inte "värsta" upplevelsen men det var okej.Blev lite kortspel och film resten av kvällen.

Dag 4: Vi ville fortfarande vandra och vara hurtiga men allt vi hitta var en väg som var 4 km lång och jätte tråkig att gå. Så vi vände efter ett tag och åkte för att kolla lite i affärer. Foppa fick bada och senare åkte Sara hem till Huddinge och vidare till gbg. Emma och jag kollade som vanligt på film,spela kortspel och svulla.

Dag 5: Tog Kabinbanan upp på "toppen"(det var inte riktigt toppen, 800m ifrån). Det var så jävla varmt att man ville spy.
Vi vandrade ner och efter 1,5 timme så fick jag ont i mina knän och plus en vrickad fot. (Klant arsle) Var skönt att komma hem till lägenheten sen efter det. Upptäckte dock att jag fått den fulaste solbrännan någonsin. (Såg ut som en räka i tre dagar efter det.)Åt på "Subway" för första gången och herrejävlar vad gott det är. Världens godaste mackor jag någonsin ätit. Tonfiskmacka säger jag bara... Svull och sånt på kvällen.

Dag 6: Shoppa lite och hängde på stranden hela dagen. Kallt i vattnet, men cool (onaturlig som emma skulle sagt.) som man är badar man mycket och länge i sällskap av Foppa!

Dagen därpå åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0