It started out as a feeling

Jag har aldrig vart kär. Det sägs vara en känsla som inte kan
beskrivas med ord. Hur ska jag då veta när
känslan inom mig börjar växa? Jag kan aldrig vara säker.
Inte nu i alla fall.


Och hur ska jag veta om han tycker om mig?
Jag känner mig inte värd att få någon. Jag hamnar bara
i kompis relationen. Det blir aldrig mer.
Jag är inte säker i mig själv och för rädd för att våga chansa.

Kan inte få bilden i mitt huvud att försvinna.
Det käns för overkligt. En omöjlighet.
Kommer jag någonsin träffa den rätta för mig?
Den som jag älskar och som faktiskt älskar mig tillbaka.
Mer än något annat.

När jag ligger ensam i min säng på natten försöker jag föreställa
mig hur det skulle vara att ha dig brevid mig. Hur du håller om mig tryggt
i din famn. Hur det känns att ha dig där när jag vaknar och
att jag bara kan ligga där och se dig sova.
Varje andetag skulle betyda
mer och mer för mig, varje sekund.

Jag har aldrig vart kär. Det sägs vara en känsla som inte kan
beskrivas med ord. Hur ska jag då veta när
känslan inom mig börjar växa? Jag kan aldrig vara säker.
Inte nu i alla fall.

The Call - Regnina Spektor                                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0