tummen upp för världen!

Känns skönt att det verkligen finns så många där ute som försöker
göra jorden till ett bättre och miljövänligare ställe!

Jag har vart miljövänlig under min uppväxt tack vare pappa. Han har lärt mig att släcka lampor och tv apparater med strömbrytaren och inte fjärren.
Min mamma lärde mig att köpa kläder på second hand. När jag var liten åkte vi alltid till "Myrorna" och jag hittade alltid en massa fina kläder. Och många fler saker. Och det har blivigt en stor del av min vardag att jag inte längre tänker på det. Det är jag glad för!

I tidningen "Eco queen" kan man läsa mycket om vad som är miljövänligt och visar miljövänligt mode. (tyvärr för dyrt för mig. (men det finns ju second hand butiker!) Men det är en bra tidning och jag har fått veta mycket mer än vad jag gjorde förut! Den vill jag tipsa till alla där ute!(jag fick tipset från Sara!)

I hennes blogg står det också att H&M kommer i höst ha kläder som är miljövänliga! Och till samma pris som vanliga kläder! Och det slog mig sen när jag vart inne på H&Ms hemsida att det är ju inte bara sverige som försöker...det är hela världen som gör det här. Det är så många där ute som hjälper till! Det är helt otroligt. Och det är väll det jag vill säga med rubriken.

Det är sämsta vädret(nu när jag är ledig från jobbet också, perfect tajming!) så jag ska ta och läsa en bok. Åh vad jag har saknat det! Att kunna läsa en bok! Ska börja på boken "Alla var där" som är skriven av samma författare som skrev Djävulen bär Prada. Sen ska jag läsa boken "Snabba cash" så fort jag hinner. Had'e bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0