Att han bara orkar! Eller?

Min pappa känns lite otacksam. Nu när jag var ensam hemma i nästa en vecka har jag diskat, tvättat, lagat mat och allmänt tagit hand om huset. Ingenting har börjat brinna, ingenting har gått sönder, ingenting är förstört. Jag har inte glömt att låsa och stänga fönster innan jag går och lägger mig har hållit köket fräscht och fint. Och jag har inte fått några inbrottstjuvar här heller. Så nu när jag kom hem efterskolan;

P: "Ja, du hade inte tagit in posten på hela veckan!"
N: "Nej jag glömde det.."
P: "Och det var ju inte hellet så trevligt att du och Emma sov i min och mammas sängar!"
N: "Så du tycker alltså att Emma skulle sovit på en hård jävla skit madrass och jag skulle sovit i en skön säng?"
P: "Nej men då kan du ju byta lakan då!"
N: "Javisst, eftersom att jag och Emma smittar Herpes, Galna kosjukan, Salmonella, Förkylning m.fl..Dom där lakanen har för fan vart där i en vecka, max!"

Borde inte han vara glad att jag inte haft fest(som han och mamma var mest oroliga för), kraschat fönster eller något annat här hemma? Tvättat hans tvätt och diskat hans disk. Och jag har inte blivit nersupen, våldtagen eller liknadne. Ja mina föräldrar är paranoida precis som alla andra!

Har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0