Vilken dödssynd.

Slår man upp avund i en ordbok får man följande förklaring;
"Avund och avundsjuka är en önskan om att erhålla samma saker eller fördelar som någon annan har.
Den som hyser sådana känslor kallas avundsjuk. Att hysa känslorna kallas att avundas.

Avund är en av de sju dödssynderna."
Okej.
Inte nog med att jag avundas allt och alla, jag gör en utav dom sju dödssynderna också!
Jag känner att jag inte har riktigt min grej. Något som är MIN grej.
Men sen avundas jag många också att dom vuxit upp så mycket. Och jag är kvar på min egna ganska så oerfarna nivå. Men sen när jag försöker vara lite mer vuxen så tycker folk att jag bara är mamma - rollen. Och jag vill inte bli kopplad till det. Vill bara ta lite mera ansvar och vara lite mer...tja, vuxen helt enkelt.
Men tillbaka till "min" grej. Jag tycker inte att jag skriver så speciellt roligt. Jag är inte bäst på det ena eller andra.
Jag är lite som Carolina Klüft. Bra på sju olika saker men inte bäst i något.
Jag är väll bäst på att vara en medelmotta.VG barn.Helt okej. Sådan är jag.
Jag är dålig på att säga vad jag tycker, inte så bra att uttrycka mig. Kan bara göra det i ord. Bakom väggen av text.

Men hejhopp, inte hänga läpp. Snart ska jag iväg till tomtbergahallen och se om det blir något dansjobb eller inte.
Jag kommer nog satsa på inte eftersom jag inte kännt att jag varit så pepp på förslaget.
Men på tal om dans så kollade jag min danspoäng som jag fick på STEG! Mina danskunskaper är värda hela 17/20 poäng! Vilket jag är mycket glad för. Längtar till gymnasiet! :) Och sen får jag sommarjobba i minst två veckor i sommar! Måste få tag på mer.

I envy every one./Nadjuff

Kommentarer
Postat av: Emma

ser jag rätt eller bangar du på måleri? :O

2008-04-06 @ 15:48:06
Postat av: susanne

Man ska vara medelmåtta, de är dom som ser alla människor lika mycket. Du är bra på att vara du och jag tycker om dig för den du är kära Nadja! Jag har önskat många gånger att jag var du och flera andra. Man behöver inte vara avundsjuk. Man kan faktiskt också bara ha förebilder man vill vara.

2008-04-20 @ 20:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0