Många frågetecken.

Varför ljuger man?Är det för att man inte vill att någon ska bli arg,eller är det för att man ska få någon glad?Kanske imponera på någon, eller är det för att få en viss status? Eller är det för att man vill att andra ska tycka synd om en?
Falsk het är någonting jag värkligen inte tål, det är bara onödigt och det gör ju inte sanningen bättre för det?

Jag vet en person som är bra på det här med att ljuga och komma undan så oskylldigt.Jag blir så frustrerad över alla lögner som bara svämmar över! Och jag blir också väldigt förrvirrad över denna människa för jag förstår inte hur denna tänker. Denna persons värsta var inte för alls länge sen. Till en början var det ju sanning, jag menar vem har inte tänkt samma sak som denna person prata om? Men sen gick det för långt. Denna spottade ut lögnen och andra som lyssnade tyckte genast väldigt synd om denna. Jag ska inte säga mer men jag blev skit förbannad och ledsen på samma gång.

Vi tycker om den här människan jätte mycket men det är synd att denna ska behöva ljuga och vara något annat den inte är. Synd att vi ska ha kännslor för denna som är uppbyggt på sanning och ihop satt med lögner. Det fungerar helt enkel inte. Själv är jag för feg för att säga som det är, vill inte förstöra det vi har byggt tillsammans.
Jag hoppas bara att det går över, tiden läker inga sår men kan förhoppningsvis hindra nya. Jag kan bara skaka på huvudet och veta sanningen. Jag vet vem denna människa egentligen är, som ibland behöver ljuga för sig själv.
 Kom ihåg att vi tycker om denna person, denna behöver inte hålla på sådär. Men ibland förstår jag ingenting.
/Nadjuff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0