Herrejösses!

Den här dagen kunde inte blivigt sämre...Det började med att jag vaknade typ 03:35,05:59 och sedan försovigt mig till 07:22!!Inte bra, bara 8 minuter tills jag skulle gå.Jag skynda mig, hoppade överfrukosten,hoppa över att fixa håret,hoppa över att sminka mig, hoppa över dörrtröskeln och smälde igen dörren.Nu var klockan fem över halv åtta.Skulle jag hinna? Jo, det borde jag.Halv springandes kom jag fram till dagise(Mötesplats för mig,emma och signe.)och där stog emma! JAA! Nu slapp jag gå själv och emma och jag går så snabbt så vi hann i tid.
Vi började med underbar jumpa,Friidrott! -_- PLocka fram alla tjock mattor som var så mjuka så man bara ville gå och lägga sig, men det går inte med Eva i hälarna.(!)Först började(halv började, vi var inte helt seriösa) vi med Höjdhopp,det gick bra.Senlängd 60 m.Jag sprang ganska snabbt. :/ :) Och sen....DAAADAADAAADAAAAAAA.....!!!!Kulstötning.Jag trodde det skulle bli min död i dag.Tjej kulan väger typ 2 kg tror jag och killarnas i alla fall 4 kg.Efter att jag stött min kul en gång så skulle jag gå och hämta den, och samtidigt som jag gick på dom tunna mattorna som lagts ut så hör jag några rop bakom mig och i en kort stund som i slowmotion känner jag hur någonting kommer emot mig men innan jag hinner göra någonting överhuvudtaget så blir jag träffad av 4 kilos kulan rakt på nacken.Jag minns att det första jag tänkte va:"VILL DU TA LIVET AV MIG!??"Sen när jag i smärta och tårar lägger mig ner på golvet med ansiktet ner så tänker jag:"Åh, herre gud! Nu dör jag!Ser jag något?Är jag blind?!"
Sen hör jag hur alla mina vänner och klass kompisar ställer sig runt mig.Vissa klappar på ryggen,några försöker ta reda på hur jag mår.Sen känner jag hur jag hjälps upp av dom och vi vinglar in i omklädningsrummet för att badda med kallt vatten.(Jag brukar inte gråta så mycet om jag gör illa mig men nu..)Tårarna rinner, jag vill fortfarande inte visa mitt ansikte för någon.Får papper dränkt i vatten på nacken och nu känns det lite bättre.Sen kommer eva in rusande i omklädningsrummet(AJ NU GÖR DET ONT!).
Nu fick jag veta att det var Emma som hade olyckligtvis träffat min nacke.Eva lägger sina händer på mina axlar,ja okej känner jag väl då sen börjar hon krama mig och då blir det  lite väl jobbigt men just nu orkar jag inte bry mig om min blonda jumpa lärare utan står bara vid kanten av toalettendörren och har minnst 7 personer omkring mig.
Hon frågar om mamma och pappa.Med klumpig hals hostar jag fram att pappa är den enda som har bil och som kan lämna jobbet.(mamma har inget körkort och är i Italien.)Hon säger att hon ska ringa skolsyster och höra om hon säger att jag ska in till akuten och kolla. jag sätter mig ner med huvudet mellan benen och baddar med den blöta pappers klumpen.Jag har mina saker och mobil i andra omklädningsrummet och nu ska vi gå dit precis innan omklädningsrummet fylls med tjej åttorna från min klass.Har fortfarande huvudet ner mot golvet och går in i det andra omklädningsrummet.Baddar nacken mera med nytt papper,baddar ögonen och ansiktet som blivigt rött/rosa av min smärta.Emma står också och tittar bakom mig.Jag tyckte nästan mest synd om emma som hade blivigt utskälld av Eva.Men det var ju en olyckshändelse.Sätter på mig en tröja och nu har gråten släppt.Nu har jag slutat gråta och känner hur hela nacken,ryggen och huvudet värker.Signe är snäll och lånar ut sin mobil till mig så att jag kan ringa min pappa och be honom att komma.Men när han svarar så börjar jag självklart böla igen,jag hör hur någon säger,jag tror det var jenny:"nu kommer hennes Chock(?)"Jag försöker ta mig samman men det är så mycket smärta som vill ut.Jag hör hur pappa säger hallå?Han vet att det är jag men vet inte vad som har hänt,efter några sekunder får jag fram:Vi hade jumpa.....Friidrott....och så stötte vi kula...och jag fick en i nacken.Nu kom det en massa tårar och pappa är orolig och säger på en gång att vi borde kolla upp det där, kanske röntka...men jag vill bara hem.Eva får prata lite med pappa också.Det blir bestämt att han kommer om en halvtimme, men vad är klockan?Jaja,Jag kramar mina vänner hejdå, speciellt emma så att hon inte ska vara ledsen att det blev som det blev och säger till henne att det kommer bli bra.Sätter mig och väntar på pappa.Vi åker till Huddinge vårdcentral och en timme senare blir jag emot tagen av en läkare och min diagnos blev att jag inte behöver röntka mig, men min nack värk kan sitta i ca en vecka och huvudvärken ska släppa om några timmar.Men jag kände själv sen efter någon timma efter jag blivigt träffad att det inte var allvarligt. Men..better safe then sorry,right?Dagen slutar med att jag och pappa går och handlar lite glass,fil,mjölk,skorpor och bröd. Nu är jag hemma med Huvudvärk och nack smärta.Sitter och lägger in bilder i min bilddagbok från dansuppvisningen.


TARGET --->  /Nadjuff

Kommentarer
Postat av: sooffan

stackars :((

2007-05-12 @ 11:58:17
Postat av: Saga

NOOO!! :'O
Don't you die from me beautiful! <3<3<3

2007-05-13 @ 18:50:13
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Nadjuff

I wont. <3

2007-05-14 @ 16:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0