Torsdag. *skickar aids* (intern)

Nu är det på tiden att jag skriver något intressant, för innan så vet jag att det inte är direkt den mest läs värda bloggen som finns, men jag kan ju försöka... 8] Kommer nog lämna in lite av min blogg till min svenska lärare för att kanske försöka höja mitt svenska betyg, så jag får se..hur det blir med det...

Efter skolan i går så gick vi (Jag,signe och emma )hem till signe och vi skulle igentligen behöft plugga lite grann men det blev mest att vi drack O'boy (BÄSTA DRYCKEN!!!) och så såg vi först på "Hajen" från 1975,det var första gången jag såg på den och den var faktiskt ganska bra, men vi spolade mest till dom gånger man fick se hajen, det var det ända roliga som hände! xD Och för att vara på 70 - talet så var hajen - roboten bra gjord när man såg den under vatten men i slutet när den krachar och ligger på nästan en hel båt, fick man se lite för mycket...
Man såg igenom jälarna(stavning?)till det som var på andra sidan(havet)och när den gapa och stängde med munnen så var det lite mekaniskt, LITE för mycket, dom förstörde allt det spännande....
Efter såg vi på Sunes jul från 91, och det är nog den bästa julkalendern som fanns! (MERA SUNES JUL! 8D)

Men sen blev det brottom till Huddinge Centrum för då skulle jag gå på teater med Saga,Jenny, Ann(sagas mor) och deras familj och vänner...Vi såg Rickard III av Shakespear. På Shakespears tid så var det ju bara män som fick uppträda på teatern men nu var det bara kvinnor som spelade, och det var kul och kanske lite femenistiskt, jag vet inte, men den var bra!

Gunilla Röör spelade huvudrollen, Rickard III, Claire Wikholm var med i pjäsen som den andra skådespelaren jag känner igen, hon spelade en änkedrottning vars namn jag inte kommer ihåg.

image13

Rickard är en skurk och var han kung av Englan,om jag minns rätt...
Pjäsen höll på i tre timmar inräknat med paus, som inte var så väldigt länge...
Dom pratade afta i vers och liknande så ibland blev det lite svårt att förstå, och det var svårt för mig att förstå villka alla va...efter halva pjäsen kunde jag två namn lixom... :P När vi skulle hem så nämde jag min blogg och svenska lärare för saga och sa att jag skulle göra som hon och sin kompis hanna gjorde, lämna in lite text och sådant från sin blogg som ett extra arbete och då sa ann att jag kunde smöra för min lärare genom att säga att jag såg Shakespear teatern, jag skrattade lite åt det och trodde inte att det skulle fungera, men vad vet jag....? ^^,
Jag kom hem ungefär vid tolv och fick sova 6 timmar innan jag skulle gå upp igen...Igentligen skulle jag nog behöft att plugga lite till Torsdagens Matte prov som jag gjorde idag, men det kändes helt okej när jag gjorde det....

             image15
När jag var på Stockholms stadsteater minndes jag när jag var där sist och kollade på en populärvertion av Djungelboken. :) Den var helt klart BÄST! Den skulle jag JÄTTE GÄRNA se igen om jag fick chansen... :) Jag och saga funderar på att gå och se på Stockholm live någon gång nu i vår, men vi måste hitta biljetter och så, och det är säkert jätte dyrt också... :/ Den kommande veckan har jag mycket för mig...STORT Fysikprov på onsdag, och läxförhör i biologin, måste blir färdig med arbetet i "röda tråden" (svenska) som jag ändrat på för tredje gången!
och så är det 47 Spanska glosor till på Fredag också! xO Jag döööööööööör!!!! HUR f*n ska jag orka nian och gymmnasiet?! JAG BARA UNDRAR?!?! Någon som lider med mig, eller har sanningen?(om hur det igentligen är) xD
                            Djungelboken - Baloo och Mowgli       Djungelboken - Bageera        Djungelboken -  Kaa

På SO:n och Engelskan i dag var jag,Signe,Ellinor,Emma och Linda lite oseriösa och fick inte så mycket gjort....ibörjan av son:n så försökte jag arbeta tillsammans med Ellinor och signe medans vi höll på att snacka om annat och sen gav jag upp i att försöka, så sen så blev det lite snack om saker, och så höll vi på med våra mobiler och skämtade om aids, att Emmas och Lindas pennor hade aids och om man nudda dom så fick man det, och sen var vi sådär oseriösa hela tiden! :P vi skickade hela tiden sms med texten: *skickar aids*, trots att vi satt brevid varanndra! x) Vi är lite barnsliga men det är kul och vara sån, men man måste ju faktiskt göra lite skol arbete också, men det ska nog klara sig! ;) Och detta skriver jag inte bara för att Min SV lärare ska läsa detta :) Så det så!

I helgen så ska jag,emma,ellinor, linda och signe sova över hos signe... vi ska ha en massa godis och popcorn och mys och åhh! :D Men hur ska jag hinna plugga... :'O 'Här vilar Nadja Junnarp, hon avled av hårt arbete med lite fritid kvar, hon hade ingen aning om hur hennes slit skulle bli i framtiden...' Eller nått, jag vet inte vad man säger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0