Sova 15 timmar är nice! ;)

Ja, det här inlägget kommer väl handla om min födelsedag och från fredag till söndag... :P

22 Mars
Jaho, bli väckt 06:52 på morgonen med falsksång och ros i hand.
Får ett papper i andra handen och ser med nyvaken blick på en bild med en moppe på och en text med
"Grattis Nadja på 15-års dagen önskar mamma och pappa!"
Jaha, TACK, tror jag, orkar inte säga så mycket, vill hellre bara somna om...(!)
Vi skulle äta frukost där nere för att min present var där(fast det visste inte jag då.)
och så där, DÄR stog den! :D Min Moppe! MIN MOPPE!! Min aldeles egna moped. Då blev jag glad!!!
Sen kunde jag inte göra annat än att pilla på allting och prova och testa och låsa och stänga och jag vet inte vad.
Men det fans liksom ingen bensin, inget bateri,ingen regestrerings skyllt, inget EU- kort och inte heller någon försäkring...Så jag får köra den senare...Efter skolan så fick Signe följa med hem för släkt(??) kalas, min farmor,farfar,farbror och fru kom, jag fick samanlagt 150 spänn av dom TILLSAMMANS...-.-
Mina far-föräldrar måste ju fått spratt eller nått, i julas fick jag 25 kr av dom, och nu 50 kr, det MÅSTE ju vara rekord... :P Lite lite tycker jag för min kusin fick typ 500 spänn av EN person/par när hon fylde år! x') men jag ska inte klaga, jag fick ju en moppe. Och min SENILA farmor sa att "Det är så mörkt ute nu på kvällarna", "usch, det är så svart ute nu" typ, 20 GÅNGER! och "Vet du vad du vill bli?","Vad ska du välja sen då?", "Villken linje ska du gå?" Ungefär lika många gånger....det är kosrslutning i hennes hjärna, eller så är den på en upprepnings inspelning...jag vet inte, jag tycker mest bara synd om farfar som måste leva med henne, jag menar hon kommer knapt ihåg vem jag är... :/

Ja och nu i fredags, den 23:e mars alltså så gick jag hem till ellinor och vi såg på film hela natten igenom och sen klockan kvart i sex på morgonen fick vi en energikick av allt godis vi satt i oss, så vi bestämde oss för att gå ut och jogga, och under den tiden prata vi mest om hur mongo folk skulle tro att vi var, jag menar hur många tånåringar som "går upp"(snarare ÄR UPPE) klockan sexpå morgonen och joggar i skogen...inte många skulle jag tro...:P
Och det var så frisk luft i skogen. (Villken luft som helst var nog friskare än den som var hemma hos Ellinor!) och vi var ute i en hel timme ;) då kännde vi oss duktiga, och sen så däckade ellinor på soffan, jag sov i bara en halv timme för att inte somna över dansen på lördagen..:P Och PÅ lördagen åker jag till dansen, möter ellinor, åker hem till mig,lekte med en icke fungerande moppe, och sen somnade båda två klockan fem på kvällen.
Nästa morgon så vaknade jag tidigt och bla,bla,bla....När ellinor åkt hem ialf så fick jag köra min moppe! :D
(ÖVERLYCKLIG) fast jag råka typ köra över en halv meter järn-pinne-sak som satt i marken det första jag gjorde men annars gick det jätte bra efter åt... :] Jag fick bara köra på tomten men det var helt okej. Nu ska jag se på tv så god natt svergie! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0