Va faaaan!!!!

Igår fick jag veta att jag skulle ha uppkörning idag klockan 9 och jag skulle vara där halv nio för att välja rätt storlekar på skor,jacka,byxor,handskar m.m.Jag skulle var i Stuvsta klockan 8 för att ta bussen till heron city.
Jag hade gjort något med min väckarklocka så jag vaknade 07:32, Jävla piss!! Fick hoppa över frukost, stressa på min kläder,fixa håret, ta nya mammas dörrnyckel,pengar till buss biljett,moppe hjälmen, mobil.Låsa dörren och stressa iväg till stuvsta.Jag kom till Stuvsta i tid och skulle köpa buss biljetter på pressbyrån. Efter som man inte kan köpa biljetter på bussen (Varför Fredrik Reinfeldt?!Eller  nått...) längre så visste jag inte hur många biljetter jag skulle ha så jag sa två bussbiljetter(för jag skulle ju åka till och från.Ungdomsbiljetter för 8 kr.)när jag stiger på bussen så stämplat chafören min biljett men över hela den där vita grejen(för jag lätt båda mina biljetter sitta ihop så jag inte skulle tappa bort den ena.)och jag fattade inte men gick och satte mig i alla fall och började fundera om han gjorde fel eller om...?När jag kommer till uppkörningen får jag och tre andra sitta och vänta på att någon ska komma och hämta oss. Efter ett par minuter kommer det en medelålders man på en MC men skägg och långt brunt hår under hjälmen..Han visa oss containern där alla Kläder är. Vår utrustning var,skor,byxor,jacka,handskar,hjälm,och en gul lapp som man hänge över axlarna där det stog, "ÖVNINGS KÖR".
Notera också att det typ var 25 grader ute också. Det var som att kliva in i en bastu i 110 minuter.Det var väldigt roligt faktiskt att köra där och inga konstig heter. Det var lite problem med central stödet. Det där stödet med stöd på båda sidorna om moppen så hjulen kan vara i luften samtidigt.Jag hade lite problem med det i början men när ledaren hjälpen en tjej som hette Malin, (enligt mig borde hon knappt fått godkänt men ok..)hur hon än försökte så gjorde hon fel för att få upp moppen.Jag blev nästan irriterad på henne, det var lixom som att ledaren snackade med en fisk eller nått.Under körningen gick allt bra och det var bara kul och inga problem. : ] Sen började problemen igen. -_-
Eftersom att jag inte hade några biljetter till bussen planerade jag att gå till skärholmen och köpa biljetter där men när jag tagit mig först till kungens kurva för att köpa något att dricka(jag var dyng sur av svett typ? USCH!) så blev det 1,5 l mineralvatten för 25 kr, och en fanta för 5 kr.Och när jag var vid McDonalds så tänkte jag, äh va fan, jag kan gå. men...hahaha, pucko! Det var  MYYYYYYCKET längre än vad jag trodde, och när jag vi snättringe kiosken så fans det sla biljetter där man kunde köpa, och efter som jag inte fattat det här med att köpa biljetter så köpte jag bara EN biljett. Och jag gick några hundra meter till för at komma till en busshållplats som skulle ta mig hem,vänta ca 10 minuter sen när jag ska kliva på bussen så säger chuffören att jag måste ha två biljetter,"annars du inte få åka(han var utlänsk.)"Surt kliver jag av bussen och få gå hem i alla fall. Dagen promenad: 2 Timmar.
Så här många saker var bra idag:1 Så här många saker var dåliga idag:10000000000000000000000!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tack och hej!
Jag blir störd!!/Nadjuff

Kommentarer
Postat av: Kajsa

men klarade du uppkörningen i alla fall?

2007-06-06 @ 22:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0