Första advent.

Igår kom lite av vårat julpynt upp. I år var vi faktiskt väldigt tidiga med det. Allt är inte uppe. Inga stjärnor eller tomtar. Bara sju röda ljusstakar och advent ljusen. Det känndes ändå rätt mysigt här hemma. Allt blev så himla ljust i vår svarta tillvaro. Det gick upp för mig igår att det har blivigt ännu mörkare nu på "kvällen". Tio i fyra var det bäcksvart ute. Inte undra på att man blir deprimerad. Det är nog därför man sätter upp sådana där ljusstakar, bara för att det ska bli lite ljusare och folk ska bli lite gladare. Men det är bara min teori.

Sitter här nu med SO boken framför mig och word dokumenten uppe med krigskorren, det är jätte trist, svårt och komplicerat. Det är svårt att leva sig in hur det var att vara mitt i ett krig samtidigt som man är en journalist som skriver artiklar till svergie. En kul grej i grunden man jag tycker det är så svårt.

Jag ger upp med SO:n nu. Jag får fråga någon som kan det här på måndag i stället och då får jag jobba på som fan. Yippie! Gland första advent, nu ska jag göra er lite glada/stressade/deprimerade/vad-ni-nu-än-blir...
Det är bara 22 dagar kvar till julafton. : ) Nu är det dags att skriva önskelistan! :D
/Nadjuff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0