GRATULATIONER TILL MIN MOR! <3 Prao. Dag 1-2.

Min mamma är bäst för hon är MIN! Men hon vägrar att vara hemma på sin egna födelsedag utan hon vill ut och "festa" med sina jobbarkompisar.Just därför förkänar hon inte ett till grattis av mig.

PRAO
Just nu så minns jag inte mycket av vad som hände i går men jag vet at jag fick låsas äta en massa sand. :P
Men idag så fick jag lyfta många barn mååånga gånger....De små barnen gungade jätte länge och sammanlagt i dag har jag nog läst minst 10 böcker, min  hals håller på att ge upp! Min prao började 07:15 och då var det dags för frukost! Det serverades managrynsgröt, (tycker jag MYCKET mindre om) äppelmos,sylt,mjölk och mackor.
jag tänker inte beskriv hur det såg ut men jag åt i alla fall och det gick (tvingades) ner i magen. Sen var det dags för lek och sjå.Under dagen skulle barnen lyckas göra ballong/klister/pappers djur...och det var ju sjääälvklart alldeles FÖR svårt. Jag fick hjälpa Frida, hon dränkte hela ballongen med klister och jag fick trycka på en massa papper så att inget skulle fastna i hennes hår.De andra barnen fick plantera frön i f.d mjölkpaket. De fick plantera solrosfrön eller luktärtor.Och idag sa Frida att jag var hennes bästa kompis och senare sa hon att hon hade chip,popcorn och godis hemma och att hon ville att jag skulle komma hem till henne i morgon eller på fredag.Hon är söt! ^^

När Emmas avdelning låg och sov och min ville bara inte leka med mig så hoppade vi in i kudd borgen där jag självklart faller ner PÅ emma. >.<, Och när det kom förbi en förskole lärare så tryckte vi ner oss själva och gömde oss bland kuddar och spelade osynliga men emma kunde inte hålla sig för garv.(VI KAN VARA NORMALA!)
Och så åkte vi blöja i kuddeborgen med, det var en grej man alltid gjorde på dagis!nu är det bara tolv dagar kvar tills praoen är över men om man tar bort helgen så blir det ju 8 dagar kvar.i morgon jobbar jag sent, ända till halv sex men då börjar jag halv 10, åååh! ser inte framemot det.

Jag vill sova, inte plugga!/Nadjuff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0