Fjortisnarna på Tomtbergaskolan.

Nej, det här inlägget kommer inte handla om fjortisar på min skola, för som tack och lov är finns det typ inte så många eller inga. eller jo, i alla fall en, och det är Signe.
Men det här inlägget kommer handla om en dröm som jag drömde i natt.:P

Det började med att vi hade haft en bild lektion efter maten. Vi hade ritat av oss själv i en slags konsstnärlig form, fast det var ända som en skugga med sträck, jag vet inte hur jag ska förklara det men min var i alla fall rosa,(?!)Med svarta streck...sen sate vi upp dom i våra tråkiga trapphus.Och efter det var jag och Ellinor var ute på stora senen, där dom hade dom satt upp en basket korg av någon anledning.Men där spelade vi lite tills vi skulle in på lektionen. Jag gjorde ett sissta snyggt mål, bollenstudsade på trappan och mot ett par tjejer(FJÅRTISAR?)och bollen lixom rullade på en av bänkarna (som brukar stå på gården där de satt..) i en stark skruvning på bollen och den "rev", eller hur man ska uttrycka det...som när man får ett brännmärke på benet, typ så gick det till. men jag låtsades inte om det. vi gick mot skol porten ellinor tog lite snabbare steg och nickade smått nervöst bakot, jag visste att foundation fjårtisen hade blivigt helt galen och följte efter med sitt lilla fjårtis gäng.Vi gick in genom portenoch när vi ska gå de första stegen i den gråbruna marmor trappan så tar två av fjortis gänet tag i båda mina armar, och nästan hänger på dom, men jag bara går som vanligt(?)Och sen så kommer foundation fjårtisen fram ttill mig och säger(typ + med ett riktigt gnälligt tjej ragg uttryck på både utseendet och rösten,har var tydligen ytterst förolämpad av en snurrande basket boll -_-): "Va fan gör'u,jävla hora??!"
Och jag typ börja asgarva!XD Men vem fan gör inte det åt en foundation fjårtis och hennes Co? X]
Och ja typ, jävla mes..bla,bla,bla...och sen så tänkte dom ha värsta fajten med mig, och jag var rååå cool också! :O
Jag kunde göra värsta ninja sparkarna!O_OSå det gjorde jag på några av foundation fjårtisarna och så sprang jag upp till min korridor, med fjårtisarna efter mig, men när jag kom till min korridor som är högst upp, var jag längst ner i källvaren  det såg nästan ialf ut som källaren och sen så kom alla fjårtisarne efter och ellinor var med, jag hoppade ner i någon slags rutchkarna. :D och jag hörde hur ellinor försöke få ner fjårtisarna i rutchkanan och jag typ "aaaahhhh, ni kan inte ta mig..aaa!!"och jag åkte i evigheter, jag trötnade till och med. (!):P sen när jag kom ner(?)från rutchkanan så, där var det en brand dörr och till vänster om det var det ett galler och så var det en vaktmästare där, men inte den vaktisen som vår skola normalt sett har...men jag fick inte gå igenom branddörren utan jag fick skutta in för bi gallret och där stog det en massa bråte och sen kom fjårtisarna! n_n Och ja gminns inte vad hon sa men jag knäckte henne totalt med någon replik, attans att jag inte kommer ihåg det! xD Men jag var så jäkla cool! ;POkej, nu är du säkert helt förrvirrad, men det är ändå en dröm! :P

Jag blir galen! :O DET SNÖAR! Vad är det hääär?? ;_;

En grej jag kom och fundera på i min skola...I trapphuset så är det helt grått och typ smuttsigt vitt, men nere i källaren där är det gula och oranga väggar?Varfök kan det inte få vara lite färg glatt i våra korridorer och trapphus...:PSkumt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0